Despite awareness of the importance of sustaining the environment plus regulations to deter the use of plastic bags when shopping, ceasing to use plastic bags is a behavior that does not come easily to Indonesian consumers. Our survey shows that government regulations alone do not have a direct effect in lessening the use of plastic bags. However, it turns out that guidance through the presence of eco-friendly awareness could be used by the government as a basis to manage consumer behavior in the market. Given this, the Indonesian government would be able to make better policies related to the use of plastic bags in Indonesia, for example, to create a policy where a percentage of goods sold have to be in the form of green products. Indonesian customers tend to reduce their plastic bag usage or purchase green products as a reaction to eco-friendly awareness. This study comes up with a law-like generalization model with regarding to the relationship among variables: government regulat...
Авторы статьи рассматривают проблему, возникающую в результате индивидуального подхода к покупателю в магазинах, приводящего не только к реализации его мотивов, но и к тонкой манипуляции им. Наряду с мотивационно-потребностной сферой покупателя уже можно говорить о манипуляционно-потребностной сфере, когда потребности формируются торговыми манипуляциями. На основе анкетирования потребителей, глубинного интервью, нарративного интервью, экспертного опроса, теоретического сопоставления манипуляция потребителем определена авторами как незаметное влияние на потребителя для необдуманного совершения им ранее не запланированной покупки товара, осуществляемое в рекламе, диалоге с продавцом, а также с помощью организации пространства и событий в торговом зале. Манипуляционными техниками продаж авторы предлагают называть далеко не все, а только соответствующие трем критериям: 1) неявные, 2) ненавязчивые, 3) направляющие волю покупателя в сторону необдуманной покупки заранее не запланированной ...